4 Aralık 2014 Perşembe

Zeytin Zeytin


Sonunda kendi zeytinlerimi yapma hedefimi gerçekleştirdim J itiraf etmem gerek düşündüğüm kadar iyi olmadılar J ama ilk deneme için gayet lezizler. İtiraf etmem gerek bir tane düzgün tarif bulamadığımdan, zeytin maceramı buradan yayınlamaya karar verdim. Öncelikle iyi zeytinin sırrı ham zeytinin aromasını kaybetmemesiymiş, zeytinleri salamura işlemine hazırlarken dikkat etmek gerekiyormuş acı tecrübeler ile öğrendim.  Zeytinin ağacından ağzımıza atma esnasına kadar 3 kritik aşamadan geçiyor.

1.       Kırma

2.       Acısını alma

3.       Salamura  

KIRMA: Kırma işleri ham zeytinleri iki mermer arasında sıkıştırarak dış kabuğunu çatlatma işlemine deniyor. Çatlatma diyorum çünkü zeytini kırınca aslında aromasını kaybediyor. Aşırı bir basınç uygulamadan çıt sesi gelene kadar sıkıştırın zeytinleri. Dış kabuğu yarılmasın sadece çatlasın.

ACISINI ALMA: çatlatma işleminden sonra zeytinleri cam bir kavanoza doldurun ve üzerinden taşana kadar su ilave edin.. Bu suyu her gün 2 hafta boyunca değiştirin.

SALAMURA: suyunu boşalttığınız kavanoza;

1.       2 tatlı kaşığı limon tuzu

2.       6 tatlı kaşığı kaya tuzu

İlave edin, üzerinden taşana kadar su ekleyin. Hava almasın diye ben üzerine 1 parmak zeytin yağı ilave ettim. Ağzını sıkıca kapattım ve 2 hafta beklettim karanlık bir ortamda.

Açınca ağzıma layık zeytincilerim oldu.. işte bu kadar J



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder